Co jeść na zdrowie?

1

Jedzenie to ważny element naszego życia. To co spożywamy, oddziałuje na pracę całego organizmu i przede wszystkim na nasze zdrowie. Co jeść, aby cieszyć się nim przez długie lata?

Jedzenie – źródło zdrowia

Produkty spożywcze są najlepszym źródłem zdrowia. Ale tylko te wartościowe i odżywcze dostarczają nam niezbędnych składników mineralnych i witamin. Śmieciowe jedzenie typu fast-food oraz słodkie, słone czy tłuste dania tylko niszczą nasze ciało i jego organy. Stwierdzenie typu – jesteś tym co jesz nabiera więc sporo sensu. Zdrowo się odżywiając nie tylko czujemy się dobrze, ale wyglądamy lepiej. Nasza skóra ma ładny kolor, mamy mnóstwo siły i energii do działania. Jedzenie ma ogromne znaczenie dla naszego zdrowia. Nasza dieta powinna być tak skomponowana, aby znalazły się w niej najbardziej wartościowe produkty.

Warzywa

Warzywa są źródłem wielu witamin i składników mineralnych. Nie od dziś wiadomo, że ich jedzenie jest podstawą zdrowej diety. Zawierają witaminy oraz błonnik, który ułatwia pracę układu pokarmowego. Spożywając je, redukujemy ryzyko rozwoju niektórych nowotworów. Zmniejszamy również prawdopodobieństwo wystąpienia cukrzycy czy miażdżycy. Jedząc pyszne warzywa obniżymy także poziom ciśnienia i cholesterolu. Nie ma na co czekać, tylko wprowadzić je do codziennej diety.

Owoce

Owoce zawierają mnóstwo witamin. To zdecydowanie lepsza przekąska niż słodycze czy słone paluszki. Owoce najlepiej jeść na surowo. Truskawki, mandarynki czy kiwi są źródłem witaminy C, która wzmacnia naszą odporność. Jabłka zaś zawierają potrzebny błonnik i korzystnie działają na serce.  Powinniśmy jeść je codziennie. Mają nie tylko wspaniały smak, ale przyczyniają się do naszego zdrowia.

Orzechy i suszone owoce

Wszelkiego rodzaju bakalie i orzechy dostarczają energii i siły oraz wzmacniają pracę naszego mózgu. Dbając o dobrą pamięć powinniśmy jeść orzechy każdego dnia. Suszone morele oraz śliwki są nie tylko smaczne, dzięki naturalnej słodyczy, ale wzmacniają naszą witalność. Taka przekąska z powodzeniem zastąpi nam słodkie ciasteczka i cukierki.

Ryby

zdrowa-dieta

Ryby zawierają zdrowe kwasy tłuszczowe omega 3. Wzmacniają odporność organizmu i działają pozytywnie na całą jego pracę. Ryby powinniśmy spożywać znacznie częściej niż raz w tygodniu. Najzdrowsze są ryby morskie takie jak łosoś, dorsz, sola czy makrela. Jedzmy więc ryby w każdej postaci, a będziemy cieszyć się pełnią zdrowia przez długie lata.

Katarzyna Antos

Udostępnij :)

1 komentarz

Dodaj komentarz