Nordic Walking – spacer z kijami

0

Kiedy za oknem panuje ładna pogoda lubisz spacerować, choć czasami twoje dotychczasowe  trasy wydają się nużące? Zmień to! Zauważyłaś pewnie w parku lub za miastem osoby maszerujące z kijami podobnymi do narciarskich i kusi Cię, aby również spróbować takiej formy wysiłku fizycznego?

Zatem spróbuj! Nordic walking, bo tak nazywa się ten sport – zdobył ogromną popularność ze względu na swoją przystępność oraz wpływ poprawę krążenia, zwiększenie zakresu pracy aparatu ruchu, przynoszenie ulgi w bólach mięśniowo-stawowych, uregulowanie pracy układu trawiennego, zwiększenie wydolności płuc oraz wzmocnienie odporności całego organizmu!

Dołącz do maszerujących

Nordic walking nie polega na zwyczajnym spacerze oraz podpieraniu się kijami w dowolny sposób. Choć jest przeznaczony dla osób w każdym wieku to opiera jest na specjalnej technice, którą należy przyswoić aby uzyskać upragnione efekty. Jak zatem nauczyć się poprawnie maszerować z kijami?

Najlepiej byłoby gdybyśmy dołączyły do grupy koleżanek, które być może spotykają się w parku by poćwiczyć. Wytłumaczą nam one w jaki sposób powinien odbywać się trening. Jeśli nie znamy nikogo takiego, porozglądajmy się w księgarni za jakąś ciekawą publikacją dotyczącą tej tematyki lub skonsultujmy się z profesjonalnym instruktorem. Taką osobę z pewnością znajdziemy w każdym szanującym się klubie fitness.

Podstawy nordic walkingu w pigułce

Najistotniejszym elementem treningu jest postawa. Powinnaś mieć wyprostowane plecy, wciągnięty brzuch oraz łokcie zgięte luźno pod kątem 90 stopni. Podczas chodzenia ważna jest  rotacja ramion i bioder oraz krok, który powinien cechować się sprężystością. Ciało utrzymane w takiej pozycji jest mniej podatne na różnego rodzaju kontuzje.

Sam marsz opiera się na metodzie wahadła. Jeśli stawiamy do przodu lewą nogę, jednocześnie unosimy prawą rękę – i tak na zmianę. Na początku synchronizacja ciała sprawia trochę kłopotów, jednak po kilku treningach nasze ciało pracuje automatycznie. Kroki zawsze stawiamy zaczynając od pięty, a wybijamy się z palców.

1 2
Udostępnij :)

Dodaj komentarz