Schudnij bez wyrzeczeń!

0

Dodatkowych kilogramów pragniemy się pozbyć nie tylko aby lepiej wyglądać, ale również ze względów zdrowotnych w celu profilaktyki chorób takich jak cukrzyca, miażdżyca oraz osteoporoza. Jest to jednak niezwykle trudne z powodu zwolnionego metabolizmu oraz naszego zamiłowania do smacznych i sytych posiłków.

Aby podejmowane przez nas wysiłki przynosiły pożądane efekty warto zapoznać się z dietą Montignaca. Dieta, o której często mówi się, że nie jest dietą.

Trwała zmiana nawyków żywieniowych

Metoda Montignaca powstała na skutek badań prowadzanych od lat 80. XX wieku przez Francuza Michela Montignaca. Lekarze i naukowcy potwierdzają, że jest niezwykle skuteczna. Na czym polega jej fenomen? Podczas trwania tradycyjnej diety, ograniczamy z reguły ilość przyjmowanych pokarmów w celu zmniejszenia liczby kalorii, dlatego też możemy stosować ją przez bardzo krótki czas. Jednak egzystowanie na granicy niedożywienia jest niebezpieczne dla naszego zdrowia.

Z kolei dieta Montignaca nie zakłada żadnych ograniczeń co do ilości spożywanego jedzenia. Stawia na jakość.  Jej głównym założeniem jest odpowiedni dobór pokarmów pod kątem zawartych w nich cukrów. Indeks glikemiczny (IG), to wskaźnik informujący nas o stężeniu glukozy we krwi po zjedzeniu danego posiłku. Jest on doskonale znany chociażby cukrzykom. Montignac wykazał, iż to właśnie zbyt wysoki poziom cukru ma wpływ na powstawanie różnych chorób między innymi otyłości  i poważnych chorób sercowo-naczyniowych.

Na czym polega dieta?

Metoda polega na wybieraniu produktów o niskim indeksie glikemicznym ze wszystkich grup: tłuszczów, węglowodanów i białek. Jest więc doskonale zbilansowana oraz uczy nas, jak dostarczać organizmowi pokarmy wartościowe, czyli mające korzystny wpływ na nasze zdrowie.

Czym jest indeks glikemiczny?

O wartości odżywczej każdego produktu spożywczego decyduje stopień zawartości poszczególnych składników odżywczych: witamin, soli mineralnych, węglowodanów, tłuszczów, białek czy chociażby antyoksydantów, które chronią nasz organizm przed różnymi chorobami. Jednak niektóre przyjmowane przez nas pokarmy zawierają sporą ilość cukru.

Czym dokładnie jest IG?

IG, czyli skrót od słów: indeks glikemiczny, to wskaźnik informujący nas o zawartości cukru w przyjmowanym pożywieniu. IG określa się na podstawie wzrostu stężenia glukozy we krwi po zjedzeniu konkretnego produktu. Informacje takie szczególnie przydatne są dla osób chorych na cukrzycę, ponieważ dzięki temu mogą one komponować posiłki w taki sposób, aby unormować poziom glukozy we krwi.  Białka i tłuszcze nie powodują nagłych i wysokich skoków poziomu cukru w organizmie, dlatego indeks glikemiczny dotyczy tylko produktów węglowodanowych. Michel Montignac dowodzi, iż najkorzystniej spożywać produkty, których wartość nie przekracza 60.

Kto może stosować dietę?

Dieta Montignaca to polega przede wszystkim na propagowaniu oraz utrzymywaniu przez resztę życia prawidłowych nawyków żywieniowych. Tak więc mogą się na nią zdecydować wszystkie osoby, które pragną poszerzyć zakres swojej profilaktyki chorobowej.  Wyniki badań potwierdzają również, że metoda przynosi poprawę stanu zdrowia nawet u osób z poważniejszymi schorzeniami.  Ponadto pomaga trwale i skutecznie stracić na wadze oraz zapobiec efektowi jo-jo.

Zalet spożywania produktów o niskim IG jest bardzo wiele. Już sama zmiana nawyków żywieniowych i wybieranie produktów pełnowartościowych wpływa korzystnie na nasz układ krążenia, układ pokarmowy oraz samopoczucie.

Natalia Herzog

Udostępnij :)

Dodaj komentarz