Nie siedź w domu- idź na spacer

0

Siedzący tryb życia jest plagą współczesności. Przyczynia się do tego zarówno postęp technologiczny jak i coraz szybsze tempo życia. Czasami zwyczajnie nie mamy czasu na skoncentrowanie sie na swoim zdrowiu.

Tymczasem – nie od dziś wiadomo, że regularna aktywność fizyczna niesie za sobą same korzyści. I nie zawsze wymaga od nas wielkiego nakładu wysiłku czy wolnego czasu. Zwłaszcza ruch na świeżym powietrzu wzmacnia nasz organizm. Dzięki codziennym spacerom możemy m.in. zwiększyć wydolność oddechową, usprawnić pracę układu krążenia, czy układu kostno – stawowego, a także mięśni nóg, pośladków. Dodatkową zaletą jest możliwość spalenia zbędnych kalorii. Należy bowiem pamiętać, że wraz z wiekiem metabolizm zwalnia, w związku z czym łatwiej jest „złapać” dodatkowe kilogramy. Spacerując łatwiej jest pozbyć się otyłości brzusznej – groźnej dla funkcjonowania wielu narządów. Regularna aktywność fizyczna na świeżym powietrzu przyczynia się do prewencji chorób serca (zwłaszcza miażdżycy tętnic wieńcowych). Dzięki niej możemy nie tylko bronić się przed infekcjami czy zmniejszać poziom cholesterolu. Udowodniono, że spacer może pomóc w walce z bezsennością czy depresją (umiarkowany wysiłek zwiększa bowiem poziom serotoniny w organizmie). Nie do przecenienia jest przy tym fakt, że spacerowanie stanowi naturalny rodzaj ruchu, jest najbezpieczniejszą formą rekracji ruchowej i nie wymaga szczególnego przygotowania. Tempo marszu oraz jego trasę możemy ustalić w oparciu o nasze możliwości. Spacer może być również okazją do aktywnego spędzenia czasu w gronie przyjaciół czy rodziny. O ile przyjemniejsza to forma od siedzenia w domu i prowadzenia jałowych sporów przed ekranem telewizora. Podczas marszu dla odmiany spada poziom hormonu stresu, poprawia się nastrój. Dlatego warto jest wyruszyć przed siebie. Zwłaszcza teraz, gdy przyszła
wiosna i można cieszyć się korzystną aurą. Niech to będzie jeszcze jeden pretekst do zadbania o zdrowie.

Udostępnij :)

Dodaj komentarz